Szkoła Podstawowa nr 1 im. H. Sienkiewicza w Czarnkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.jedynka.czarnkow.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2020-02-17.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-17.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-02-17
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Krystyna Jęśko, kryjesko@poczta.onet.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 672552093. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dojazd do szkoły od ulicy Wronieckiej (droga jednokierunkowa). Szkoła składa się z dwóch budynków A i B. Budynek A jest 3 piętrowy, a budynek B II piętrowy.
Do budynków wejścia prowadzą od strony boiska.
Budynek A posiada 5 wyjść ewakuacyjnych. Wszystkie wyjścia są drożne, 1 przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Budynek B posiada 2 wyjścia ewakuacyjne, 1 przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
W wyjściu głównym z budynku A znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich.
Wejściem głównym do budynku A wchodzimy drzwiami otwieranymi na zewnątrz, do wiatrołapu, a następnie przestronnego holu. Portiernia znajduje się po lewej stronie wejścia.
Dalej do budynku prowadzą schody w górę (22 stopnie) na I piętro budynku. Idąc dalej prosto, około 12 m, po lewej stronie znajduje się sekretariat i gabinet dyrektora szkoły, a po prawej stołówka.
Przy wejściu A, po prawej stronie, 7 m na prawo za wiatrołapem znajduje się winda dla osób niepełnosprawnych. Do każdej osoby z niepełnosprawnością, po zgłoszeniu się do Sekretariatu zostanie skierowany pracownik, który zapewni odpowiednie wsparcie w załatwieniu sprawy.
Z parteru dostęp jest do windy na piętro I i II.
W budynku A znajdują się trzy kondygnacje bez progów i barier architektonicznych na poszczególnych poziomach. Ciągi komunikacyjne mają odpowiednią szerokość, zapewniającą swobodny ruch w obu kierunkach. Wyposażenie korytarzy w żaden sposób nie utrudnia poruszania się. Na korytarzach znajdują się wydzielone miejsca do odpoczynku.
Toalety znajdują się na każdej kondygnacji i oznakowane są widocznymi piktogramami. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, po prawej stronie wejścia dla niepełnosprawnych.
Za budynkiem A wyznaczono miejsca parkingowe dla nauczycieli i pracowników szkoły. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem za zgodą pracownika ochrony.
Przestrzeń komunikacyjna w całym budynku nie posiada bariery w postaci zróżnicowania poziomu korytarza. Na poziomych (I piętro, II piętro, III piętro) brak barier – korytarze na jednym poziomie. Komunikację pionową w budynku stanowi podwójna klatka schodowa.
Do drugiego budynku B wejście główne stanowią szerokie drzwi otwierane na zewnątrz.
Możemy przejść dalej skręcając w lewo na poziom I i II po schodach lub w prawo schodami w dół do szatni, sali gimnastycznej lub pokoju nauczycielskiego.
Przechodząc w lewo mamy klasy i toalety oraz hol na II piętrach.
Teren szkoły ogrodzony, ogrodzenie nie stwarza zagrożenia dla uczniów, brama prowadząca do szkoły (2 szt.) są w odpowiednim stanie technicznym.
Nawierzchnia dróg, parkingów i ciągów pieszych jest równa, ukształtowana odpowiednio – woda opadowa odbierana jest przez kanalizację deszczową.
Wejścia do budynku są kontrolowane przez pracowników szkoły, monitoring oraz pracowników obsługi w celu zapewnienia bezpieczeństwa na terenie budynku.
Nasze słabe strony to brak:
Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848